INFORMATION
Dessa köpvillkor gäller för köp från heeler.se. Vid köp från övriga återförsäljare hänvivas till deras köpvillkor. Heeler säljs av företaget Ortholott. Priserna anges i svenska kronor och moms ingår med 25 %. Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för att få beställa hos oss.
WEBBPLATSEN
Tillgång till denna webbplats är tillåten på tillfällig basis och Ortholott förbehåller sig rätten att återkalla eller ändra tjänsterna utan att meddela det i förväg. Ortholott kommer inte stå som ansvarig i det fall att denna hemsida är otillgänglig vid någon tidpunkt eller under någon tidsperiod. Från en tid till annan, kan vi begränsa åtkomsten till vissa delar av eller hela denna webbplats.
ORDERBEKRÄFTELSE OCH ÖVERLÅTELSE AV RISK
När vi mottagit din beställning skickas en bekräftelse via e-post. Önskar du annullera eller ändra något i din order är du välkommen att kontakta oss så snart som möjligt. Du blir ägare till de varor du beställt först när de har levererats till dig och vi har mottagit en fullgod betalning för varorna. När varorna har levererats till dig övergår ansvaret för deras förlust eller förstörelse till dig. Ortholott förbehåller sig rätten att neka ett köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.
LEVERANS & FRAKT
Fraktkostnad för Heeler tillkommer med 39 kr och för bokbeställning 59 kr inom Norden. Normal leveranstid från Ortholott är 7 arbetsdagar efter det att din order har packats. Ordern skickas direkt till leveransadress eller till utlämningsställe. Därifrån skickas sedan ett sms till det mobilnummer som du uppgivit vid beställningen på Heeler som du tar med dig när du hämtar ut ditt paket.
PRISER & TILLGÄNGLIGHET
Ibland händer det att en vara som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 3-5 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc. Ortholott reserverar sig för slutförsäljning och lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella pris fel som kan uppstå. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Ortholott betalningsansvarig. Om detta inträffat är det kundens skyldighet att meddela till Ortholott kundtjänst inom skälig tid (max 14 dagar). Om varan skadas eller kommer bort vid retur till Ortholott är kunden betalningsansvarig.
OUTLÖSTA PAKET
För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 149 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.
TILLÄMPLIG LAG OCH JURISDIKTION
Dessa Allmänna villkor och din användning av Webbsidan (och alla relationer utan kontraktsnatur som kan uppstå genom eller i samband med dem) ska regleras av och tolkas i enlighet med svensk materiell lag. Svensk domstol ska vara exklusivt behörig att pröva tvister uppkomna genom dessa Allmänna villkor.
LEVERANSVILLKOR
Fraktkostnad tillkommer med 39 kr inom Norden. Normal leveranstid från Ortholott är 3-5 arbetsdagar efter det att din order har packats. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på 149 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning, samt för de eventuella pris fel som kan uppstå.
BYTEN, RETURER & REKLAMATIONER
Vi på Ortholott vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Du har öppet köp och ångerrätt i 14 dagar, vilket är i enlighet med den lagstadgade ångerfristen. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd, och att bifogat dokument kring din order skickas tillbaka tillsammans med Heeler. Returadress: Ortholott AB, Döbelnsgatan 85, 113 52 Stockholm Ortholott tillämpar konsumentköplagen vid reklamationer. Vid en reklamation görs en utredning utav produkten. Dina åsikter som kund värderas högt. Vid eventuell tvist följer Ortholott allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
FLER FRÅGOR?
Om du inte lyckats hitta svar på din fråga ovan, kontakta vår kundtjänst via mail (info@heeler.se).